lördag 19 mars 2011

Galleri Pannrummet

Jag är ju som ni kanske vet med i ett nätverk av hantverkare som heter Omkull. Namnet som vissa får konstiga associationer av syftar på att de flesta av konsthantverkarna bor och verkar i och omkring Kinnekulle.
Vi har ett gemensamt galleri, Pannrummet inne på Rörstrandsområdet i Lidköping  där vi säljer våra produkter, har konstutställningar och andra evenemang. Vi delar upp arbetspassen i galleributiken mellan oss och idag är det min tur att sköta ruljangsen. Det är så inspirerande att vara omgiven av så mycket vackra saker och jag kan inte låta bli att dela med mig av några bilder på hur fint det är i det gamla pannrummet när de gamla pannorna som en gång värmde hela Rörstrandsfabriken blir en fond till vackra bruksvaror, smycken och konst.


Bild härifrån


Bild härifrån
 Jag rekommenderar alla som är i närheten att göra ett besök, det är den perfekta butiken när man ska köpa present, här finns något för alla :)
Vi har öppet tisdag-fredag 10.30-16.30 och lördagar 11-15.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar